Forhandlingsteknikk
Kunsten å forhandle
Målgruppe:
Dette kurset henvender seg til deg som ønsker å lære om kommunikasjon og argumentasjon i forhandlinger og som vil trene på teknikker som gir bedre gjennomslag. Teknikkene benyttes i forhandlingssituasjoner både internt i den enkelte bedrift og i møte med eksterne samarbeidspartnere.
Lær hvordan du:
- Får bedre gjennomslag i forhandlinger
- Bruker kommunikasjon og kroppsspråk i forhandlinger
- Designer argumentasjonsteknikker
Temaer:
- Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft
- Ulike faser i en forhandling
- Kroppsspråk og kommunikasjonskultur
- Hva særpreger dyktige forhandlere
- Hvordan unngå å la seg stresse
- Problemer som kan oppstå underveis og hvordan løse dem
- Gode spørsmål i forhandlinger
- Vanskelige personer, hvordan håndtere dem
Undervisningen er hele tiden aktiv og engasjerende. Det arbeides med ulike praktiske case og øvelser. Teori bakes inn som en del av veiledning og tilbakemelding.
Gjennomføring
Bedriftsinternt
Kurset kan arrangeres på norsk eller engelsk
Ta kontakt for pristilbud og informasjon for bedriftsinterne kurs som skreddersys med hensyn til innhold og varighet.
Ved disse kursene benyttes følgende kursledere:
Kurshefte
Kursbevis om ønskelig etter avsluttet kurs.
“Jeg vil takke for godt gjennomført kurs i forhandlingsteknikk for medarbeidere i DNB IT ! Siden jeg hadde anbefalt dette kurset så varmt basert på min opplevelse for ca 10 år siden, var jeg spent på hva deltakerne ville synes. Reaksjonene lot ikke vente på seg – kurset var knapt ferdig før jeg fikk første mail om at det hadde vært knallbra. –Og flere har sagt at det er det beste kurset de har vært på! Tusen takk. Jeg ser ikke bort fra at vi i DNB IT kommer tilbake til CoachTeam ved en senere anledning.”
Marit Sælemyr, Avdelingsleder IT Project and Program Management, DNB Bank ASA
“Det var som en åpenbaring å være på kurset . Jeg klarte å være akkurat så levende, profesjonell og humoristisk som jeg ønsket på seminaret jeg holdt for mine kunder, takket være dere! I tillegg har jeg klart å bruke teknikker som felles mål etc, slik at kundene blir mer forpliktet og ønsker å nå det målet som vi felles blir enige om. Det er mange ting som har falt på plass. Det handler om at jeg har funnet en struktur som hjelper meg til å gå de riktige skritt, for å få større gjennomslagskraft i min jobb. Dette var mitt hovedmål med kurset – og CoachTeam innfridde – og mer til!”
Line Widerøe, Næringsassurandør, If forsikring