Bærekraftig kommunikasjon og samhandling

Fra jeg- til vi-orientert innstilling.
God kommunikasjon og samhandling i fire retninger; overfor kunder, teammedlemmer, ledere og ansatte

Hvordan skape og vedlikeholde en bærekraftig kommunikasjon og samhandling? Å gå fra silotankegang til samhandling og helhetstenkning er hovedfokus for dette kurset.

Velg mellom bedriftsinternt dagskurs, nettkurs eller som en miks av e-læring og fysiske eller digitale samlinger.

Målgruppe:

Ledere, prosjektledere eller teammedlemmer som vil løfte kommunikasjon og samhandling i ulike deler av virksomheten. Dere har gjerne flere kritiske stafettpinnevekslinger og vil bryte ned silotankegang og fremme helhetstenkning. Dere er mennesker og team som ønsker å ha positiv innflytelse på deres omgivelser.

Hva får du med deg?

  • Forståelse for hvordan du bruker din innflytelse positivt for å invitere andre til endring
  • Verktøy for å se kommunikasjonsvansker og samarbeidsproblemer fra et annet perspektiv, slik at du kan skape nye handlingsrom for deg selv og andre.
  • 3 viktige spørsmål du og ditt team kan stille hver dag. Spørsmål som beriker resultater og effektivitet, konkurransekraft, kundetilfredshet, og arbeidsmiljø.
  • Verktøy og rammeverk for å bryte ned silotenkning og tenke helhet i gjennomføring
  • Hands- on forståelse og mestring av de verktøyene og modellene du lærer, da kurset er praktisk rettet.
  • Korte inspirasjonshistorier og eksempler på hvordan andre bedrifter og personer har brukt de modellene du nå skal lære, og hvilke resultater det ga dem.

Hva kan du bruke læringen til?

  • Personlig utvikling – oftere være den beste versjonen av deg selv
  • Bedre relasjoner og kommunikasjon – hjemme og på jobb
  • Lederutvikling – å være en leder med positiv innflytelse, som andre mennesker vil følge og arbeide sammen med
  • Fundament og rammeverk for å skape en samarbeidende og bærekraftig bedrifts- og ledelseskultur
  • Effektivisering og kostnadsbesparelser
  • Skape konkurransekraft – rekruttere, beholde og utvikle nødvendig kompetanse i bedriften

Temaer vi arbeider med:

  • Kilden til positiv innflytelse (overfor enkeltpersoner og andre team/avdelinger/leverandører)
  • Innflytelse i praksis – bidra til at ting går bra for teamet/organisasjonen, samt hvordan invitere andre til endring
  • Integritet i rollen vår – selvforståelse og mental lean
  • Samarbeid – å skape nye handlings- og mulighetsrom i samarbeidsrelasjoner
  • Hvordan møte krevende personer, og sørge for bærekraftige løsninger
  • Identifisere faglige-, tidsmessige- og økonomiske besparelser gjennom et spesielt fokus i fire retninger
  • Helhet og samhandling i praksis hos oss
  • Eierskap og ansvar – fokus ved rapportering, møter og ledelse som fremmer god dynamikk, tydelighet og effektivitet

Gjennomføring:

Du får læring og forståelse gjennom presentasjon av teorier, videosnutter, historiefortelling, praktiske oppgaver, gruppediskusjoner og individuelt arbeid.

I etterkant av kurset tilbyr vi  oppfølging med 1:1 coaching for dem som ønsker det.

Kurset arrangeres som en en eller to-dagers bedriftsintern workshop.

Formater:

Interaktive varianter  kan holdes over en halv dag, hel dag eller to dagers, som er fullversjonen. Vi kan også levere en versjon som foredrag.

Kursleder:
Marga Dijkman

Les mer om kurslederne i CoachTeam her

E-post

Klar for en positiv endring?

BLI INSPIRERT!

Meld deg på vårt nyhetsbrev og bli inspirert et par ganger i måneden.

Vi sender ikke spam, og vi deler ikke e-post adressen din med andre.

Skroll til toppen