Forord: Kvifor skriv eg? Fingeren min, som en grammofonstift, sporar spørsmålet tomt i lufta. Ei velkjent gåte fortald sidan ungdommen, trekker meg unna leik, kameratar og kjærleikens dal, egna inn av ord, ein rytme utanfor. Kvifor skriv vi? Eit kor bryt ut. Fordi vi kan ikkje berre leve. Fra boken «Om å skrive» av sanger...
Les fordypningsoppgaven
COACHENDE LEDERSKAP - EN REFLEKSJON OVER EGEN PRAKSIS Skrevet av Anne Knutsen Kreativ Ledelse og Coaching Nivå C, UiA og CoachTeam Innledning Som 21 åring fikk jeg jobb som butikksjefaspirant i en dansk møbelkjede. Det eneste jeg kunne skilte med av tidligere jobberfaring var et par kreative sommerjobber. På somrene sysselsatte jeg meg med å...
Les fordypningsoppgaven
Bruk av Nevrosemantikken og Metacoaching i veiledning av ansatte Skrevet av: Elsie A. Thorkildsen Kreativ Ledelse og Coaching Niva C, UiA og CoachTeam Del 1. Innledning Grunnen til at jeg skriver denne oppgaven er fordi jeg er nysgjerrig på bruk av Nevrosemantikken og metacoaching i konteksten veiledning av ansatte som jobber innenfor sosialt arbeid, praksisfeltet....
Les fordypningsoppgaven
ET GODT SELVBILDE - ROTEN TIL ALT GODT Skrevet av Kristin Klæboe Kreativ Ledelse og Coaching Nivå C, CoachTeam og UiA Dette er det vanskeligste av alt: å være seg sjøl – og synes at det duger. Hans Børli Jeg har i årenes løp blitt mer og mer fasinert av hvordan vi mennesker er skrudd...
Les fordypningsoppgaven
ER DET BARE SÅNN DU ER? Hvordan forstå og nå frem gjennom kunnskap om metaprogrammer. Skrevet av Ole-Jørgen Kjenes Kreativ Ledelse og Coaching Nivå C 1.0 Hvorfor meta-programmer? Hva er grunnen til at vi ofte ender opp i en uenighet over en liten fillesak? Kan du ikke komme tidsnok for en gang skyld? Kom til...
Les fordypningsoppgaven
UTFORDRINGER OG VEKST GJENNOM NLP, QUANTUM LEAP OG NEVROSEMANTIKK En refleksjonsreise fra Metochi Skrevet av: Jørund Anker Skurdal Kreativ Ledelse og Coaching Nivå C 1. Innledning og problemstilling I videreutdanningskurset «Kreativ ledelse og Coaching – Nivå C», foregikk undervisningen i en intens bootcamp-uke på Metochi. Undervisning og øvelser var satt sammen av Even Lynnes «My...
Les fordypningsoppgaven
HYPNOSE OG TRANSER; -MAGI ELLER LOGIKK? PÅL ANDREAS PEDERSEN Kreativ Ledelse og Coaching Nivå C Hvorfor skrive om hypnose og transer? Gjennom mitt studie i Kreativ Ledelse og Coaching via UIA og Coachteam har jeg fått ny kunnskap og innsikt i et temaet «transeinduksjon» som har pirret min nysgjerrighet til å få en dypere forståelse...
Les fordypningsoppgaven
EN STØRRE FORSTÅELSE AV MODELLEN TIL LUCAS DERK "SOCIAL PANORAMA" Skrevet av Charlotte Nagelgaard Kreativ Ledelse og Coaching nivå C 1.0 Innledning Lucas Derk er grunnleggeren av metoden «Social Panoramas», som er en modell for å forstå vår sosiale verden og kunne foreta intervensjoner basert på hvordan vi selv og andre personer er plassert i...
Les fordypningsoppgaven
Hvordan kan metafor bruk hjelpe mennesker ut av mønstre og få nytt perspektiv? Fordypningsoppgave skrevet av Per Inge Molvik Kreativ ledelse og Coaching Nivå C Ingen påtvungen læring blir noensinne sjelens eie -Platon 1.0 Innledning I denne oppgaven er det spesielt to aspekter jeg vil se nærmere på. For det første vil jeg belyse hvordan...
Les fordypningsoppgaven
NLP, METACOACHING OG ENDRINGSLEDELSE Hvordan bruke NLP og Metacoaching i arbeidet med endring i en organisasjon Skrevet av Anders Botnen Kreativ Ledelse og Coaching nivå C 1. Innledning I denne oppgaven vil jeg undersøke hvordan NLP og metacoaching kan brukes i arbeidet med organisasjonsutvikling og endringsledelse i bedrifter. Jeg ønsker å undersøke hvilke deler av...
Les fordypningsoppgaven